Aflevering 14 van Tangos Despreciados, een tangoprogramma van Richard Frisart en Chris Zaal. Deze keer: Tango For Export, een fenomeen uit de jaren ’60 waar niet iedereen even enthousiast over was …
In 1963 bedacht platenmaatschappij RCA Victor een manier om extra omzet te genereren. Het had veel Argentijnse tango-orkesten onder contract, maar in Argentinië was de tango al vele jaren over zijn hoogtepunt heen. Hóe fijn zou het dus zijn als de markt voor tango verder uitgebreid kon worden, met name in de Verenigde Staten. De grootste twee orkesten van RCA Victor werden benaderd om een serie instrumentale tango’s uit te brengen voor de internationale markt, in HiFi-Stereo. Die twee waren de orkesten van Juan D’Arienzo en Aníbal Troilo.
- El Entrerriano, Orq. Juan d’Arienzo, 1963
- Tierrita, Orq. Aníbal Troilo, 1963
- Melancólico, Orq. Aníbal Troilo, 1963
- Lo que vendrá, Orq. Aníbal Troilo, 1963
- La Cumparsita, Orq. Juan d’Arienzo, 1963
- La Puñalada, Orq. Juan d’Arienzo, 1963
- Quién lo habría de pensar’, Orq. Anibal Troilo canta Roberto Rufino, 1963
- Gran Hotel Victoria, Orq. Juan d’Arienzo, 1966
- Nueve de julio, Orq. Juan d’Arienzo, 1966
- Tinta verde, Orq. Aníbal Troilo, 1938
- El Marne, Orq. Aníbal Troilo, 1967
- Verano porteño, Orq. Aníbal Troilo, 1967
- Organito de la tarde, Orq. Juan d’Arienzo, 1967
- Inspiración, Orq. Juan d’Arienzo, 1967
- Ojos negros, Orq. Aníbal Troilo, 1970
- Milonga de mis amores, Orq. Juan d’Arienzo, 1970
- Este es el Rey, Orq. Juan d’Arienzo, 1971