Associatief door de oude muziek: een enkele reis door ongeveer 2000 jaar muziekgeschiedenis…
1. Muziek uit het Oude Testament: Anoniem. Psalm 23; Hooglied 1:1; Psalm 6; Hoor, Israël (Deut. 6:4). Adolphe Attia, tenor, Michel Scherb, bariton, Emile Kaçmann, bas, Martine Géliot, keltische harp, Raymond Cousté, luit, Gérard Perrotin, slagwerk, Pierre Pollin, trompet, koor o.l.v. Maurice Benhamou, het geheel o.l.v. Suzanne Haïk Vantoura.
2. Griekse en vroeg-Christelijke muziek: Anoniem. 1e Delfische hymne aan Apollo; Hymne aan de zon; Hymne aan de muze; Anonymi Bellermann; Christelijke hymne uit Oxyrhynchus. Atrium musicae de Madrid o.l.v. Gregorio Paniagua.
3. Ambrosiaanse muziek: Anoniem. Paravi lucernam Christo meo (Lucernarium); Lux fulgebit hodie super nos (Ingressa); Gloria in excelsis Deo. Ensemble Organum o.l.v. Marcel Pérès.
4. Vroege meerstemmigheid: Anoniem. Descendit de celis; Mundus vergens. Diabolus in musica o.l.v. Antoine Guerber.
5. De veertiende eeuw in Italië: Anoniem. La Manfredina – La Rotta.
Francesco Landini. Adiù, adiù, vous dame.
Anoniem. Per troppo fede.
Jacopo da Bologna. In verde prato.
Anoniem. Lamento di tristano – La rotta.
Ensemble Réal o.l.v. Pascal Coté.
6. Populaire muziek uit de duitse vijftiende eeuw: Anoniem. Wach auf mein hort der leucht dort her; Der winter will hin weichen; Czart lip wie suß dein anfanck ist; Verlangen thut mich krencken; Mein hercz in hohen frewden ist; Möcht ich dein wegeren. Martin Hummel, bariton, Ensemble Dulce Melos o.l.v. Marc Lewon.
7. Engelse klaviermuziek uit de zestiende eeuw: Anoniem. My lady careys dompe.
Thomas Tallis. O ye tender babes.
Orlando Gibbons. The woods so wild; The fairest nymph; The lord of Salisbury his pavin and galiardo.
Trevor Pinnock, virginaal, klavecimbel.
8. Duitse koorliederen van rond 1600: Anoniem. Lieblich hat sich gesellet.
Ludwig Senfl. Mag ich, Herzlieb, erwerben dich.
Johannes Jeep. Ach Schatz, ich muß mich scheiden.
Freiburger Vokalensemble o.l.v. Wolfgang Schäfer.